بررسی ساختار گرافیک در عنوان بندی پویانمایی های برگزیده ی بخش بین الملل جشنواره پویانمایی تهران از سال 1377 تا 1391، عنوان پروژه عملی: طراحی عنوان بندی برای پویانمایی شکرستان
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر
- نویسنده زهره یزدان جو
- استاد راهنما نظام الدین امامی فر پرویز اقبالی
- سال انتشار 1393
چکیده
تیتراژ یا عنوان¬بندی از ابزارهایی است که ذهن تماشاگر را برای ورود به فیلم آماده می¬کند و مقدمه¬ای بر داستان فیلم و فضای کلی آن است. با شناخت و به کارگیری عناصر و کیفیات بصری همراه با موسیقی می-توان به ارزش بصری عنوان¬بندی افزود؛ هم¬چنین استفاده از فیلم¬نامه تصویری و ترکیب¬بندی مناسب حروف با عناصر بصری، زمان¬بندی صحیح، خلاقیت و هماهنگی ایده آن با موضوع و مضمون فیلم به طراحی یک عنوان¬بندی خوب کمک می¬کند. این تحقیق با هدف بررسی ساختار گرافیکی عنوان¬بندی¬های پویانمایی¬های برگزیده¬ی بخش بین¬الملل جشنواره پویانمایی تهران به روش توصیفی و تحلیلی و روش گردآوری اطلاعات کتابخانه¬ای و میدانی انجام گرفته است. در ابتدا تاریخچه¬ای از عنوان¬بندی و گرافیک متحرک و سپس ویژگی¬های عنوان¬بندی خوب و بعد از آن به رابطه¬ی متقابل گرافیک و عنوان¬بندی اشاره شده است. در ادامه با معرفی پویانمایی¬های برگزیده¬ی بخش بین المللی جشنواره پویانمایی تهران، عنوان¬بندی¬های آن¬ها مورد توصیف و تفسیر و تحلیل قرار گرفته است. با توجه به تحلیل¬ها و بررسی¬های انجام شده به این نتیجه می¬رسیم که در ساختار گرافیک عنوان¬بندی پویانمایی¬های برگزیده¬ی بخش بین¬الملل جشنواره پویانمایی تهران از بین عناصر بصری و کیفیات بصری از تضاد تیرگی و ¬روشنی زیاد استفاده شده است و میزان هماهنگی بین عنوان¬بندی آغازین و پایانی و اتصال عنوان بندی به پویانمایی زیاد بوده است. استفاده از عناصر تصویر کمتر از عناصر نوشتاری و همچنین میزان هماهنگی تکنیک ساخت عنوان بندی با تکنیک ساخت پویانمایی و نوآوری در سبک و شیوه اجرایی کم بوده است
منابع مشابه
بررسی وضعیت پویانمایی داخلی ایران از دید کارشناسان حوزه مؤسسات پویانمایی
هدف اصلی تحقیق حاضر " بررسی وضعیت پویانمایی داخلی ایران از دید کارشناسان حوزه مؤسسات پویانمایی" میباشد. روش اینتحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بودهاست. پس از پرشدن پرسشنامهها، جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزاربه دست آمده و تحلیل شدهاست. جامعه آماری این پژوهش کارشناسان حوزه پویانمایی بوده است، که با توجه به فرمول spssکوکران در نهایت حجم نمونه برابر با 306 نفر به دست آمدهاست. ر...
متن کاملبررسی ظرفیتهای اقتباس پویانمایی (انیمیشن) از منطقالطیر عطار
متون ادبی ایران بهویژه متون کهن هیچگاه برای نمایش به نگارش درنیامده است؛ ولی برخی از آنها ظرفیتهای نمایشی دارد و فیلمنامهنویسان میتوانند به شیوههای مختلف از آنها اقتباس و استفاده کنند. منطقالطیر عطار یکی از منظومههای ادب عرفانی و جزو شاهکارهای ادبیات کلاسیک فارسی است که با معارف عمیق و غنی، در زمرة آثار اقتباسی در گونة پویانمایی (انیمیشن) میتوان به آن توجه داشت. پویانمایی روای...
متن کاملهماهنگی طراحی اعلان با محتوای فیلم های سینمایی برگزیده ی جشنواره های فجر عنوان پروژه عملی: طراحی اعلان برای 13 فیلم سینمایی برگزیده ی جشنواره های فجر
چکیده ندارد.
15 صفحه اولبررسی اثربخشی آموزش اخلاق به کمک فیلم های پویانمایی
این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش اخلاق به کمک فیلم های پویانمایی در رشد اخلاق دانش آموزان پیش دبستانی بود. در این پژوهش جامعه آماری عبارت است از کلیه کودکان پیش دبستانی منطقه 2 شهر تهران که در سال 90- 1389 مشغول به تحصیل بودند، نمونه آماری پژوهش شامل 30 نفر دانش آموز دوره پیش دبستانی بود که به صورت تصادفی 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر هم در گروه کنترل قرار داده شد. فرایند نمونه گیری به رو...
متن کاملمطالعه انتقادی سبک های روایتگری و نشانه شناسانه پویانمایی شکرستان
این تحقیق بر آن است با رویکرد مطالعات فرهنگی، روند بازنمایی زندگی روزمره ایرانی را در پویانمایی شکرستان مطالعه کند. از آنجا که زندگی روزمره مفهومی وسیع است، در این پایان نامه برروی نحوه ی بازنمایی زندگی سنتی و مدرن تاکید شده است. چارچوب نظری در این تحقیق، نظریه بازنمایی برساختگرا (برمبنای نظریات استوارت هال) و روش شناسی تحقیق، نشانه شناسی است. در گام نخست و برای دستیابی به ساختار کلی شکرستان، ا...
بررسی ویژگی های طراحی عنوان فیلم های برگزیده جشنواره فیلم فجر از سال 60 تا 90
در هنر امروز و در عرصه های پُر تنوع تبلیغات و اطلاع رسانی، ضرورت انکارناپذیری برای شناخت هر چه بیش تر و دقیق کاربرد گرافیک و ارتباط آن با سایر هنرها حس می شود. به ویژه که در هنر امروز مرز بین رشته های هنری باریک تر و درهم تنیدگی هنرها و تأثیرات متقابل آنان برهم روز به روزافزون تر شده است.. ظرفیت های طبیعی هنر گرافیک و امکان بروز و ظهور در بخش های مختلف هنر فیلمسازی و سینما چه در قالب فیلم های مس...
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023